Sunday, February 25, 2007

2. Høylydt diskusjon

Det er to likhetstrekk mellom meg og seriøse politikere

1. Jeg liker å diskutere
2. Jeg kunne aldri blitt politiker.

Jeg diskuterer ofte. Forskjellen er bare det at jeg diskuterer ikke med andre. Jeg diskuterer meg meg selv. Flere ganger må jeg virkelig reise meg opp og prøve å stå for mine prinsipper, for jeg er meget god til å argumentere. Det hender jeg har problemer med å forsvare meg og da blir jeg lei meg. Unnskyld er et ord jeg aldri hører fra meg selv. Nei, klarer jeg ikke å svare for meg får jeg bare ha det så godt. Likevel er jeg ofte sabla god til å forsvare meg, for alle meningene mine er nøye tenkt, vurdert og gjennomgodt.

F.eks hvorfor jeg valgte akkurat disse skoene i dag. selv om det er -20 grader valgte jeg altså de tynne, røde skoene jeg kjøpte foe 199 kroner på skopunkten. Det var mindre enn det også for jeg kjøpte tre par for to. Jeg har aldri være god på prosentregning derfor gidder jeg ikke å tenke på det.

Jeg sa jeg ikke burde bli politiker, men hvis vi ser på dagens politikere så tror jeg at jeg kan vurdere meg som en politiker. Kanskje jeg kunne blitt politiker likevel. Alle politikere i dag trenger ikke å være spesielt gode. Bare de er flinke til å si "ja" og komme med en eller annen forklaring uansett hvor store tendenser til "god dag man økseskaft" det er.

Kanskje jeg kunne blitt en politiker. Jeg er jo erfaren i høylydte diskusjoner foran speilet og i bussen med meg selv. Jeg er sikker på at jeg ville klart meg bedre enn de fleste i både SV, Høyre og KRF tilsammen.

Det eneste jeg trenger er en skjorte, høyhæla sko og en svær munn.

Jeg har forstått mitt mål, mitt kall med livet: Jeg skal bli politiker.

No comments: