Thursday, November 22, 2007

10. Intelligent: Kvinne

Det er utrolig hvor lite som skal til. På få minutter har jeg gått fra å være mindre intelligent til å bli meget intelligent. Jeg kjenner jeg bærer på en skatt og et våpen som skal hjelpe meg og andre gjennom livet. Meg og andre kvinner.

Jeg har vært på biblioteket. Støttet det staten tilbyr

og lånt en bok.

Jeg har lånt "Juss for kvinner". Den skal hjelpe oss som kvinner med å ta loven i våre hender når vi blir urettferdig behandlet på butikken, på jobb og andre steder.

Endelig skal vi bli tatt alvorlig!

Nå skal det sies at jeg ikke har begynt å lese den enda, men jeg bærer på den i vesken i tilfelle jeg skulle trenge akutt hjelp. Det er utrolig hvor lite som skal til fra å bare være kvinne til å bli en intelligent kvinne.

Boken er stor og tung, men selv om jeg har den i vesken over skulderen kjenner jeg at jeg er blitt kvitt en stor bør.

Som politiker er det min oppgave å kjempe. Kjempe for kvinner. Og "Juss for kvinner" skal hjelpe meg.

Kvinnene skal opp og frem!

3 comments:

Anonymous said...

Jeg bærer også på en stor, tung bok. Den har virkelig gitt meg et forykkende oppløft. Jeg har lest baksiden og bare det har gjort underverker, dessuten blir folk imponert når jeg nevner tittelen (som forøvrig ikke alltid er like enkel å huske, så det er også en av grunnene til at bærer jeg rundt på den) Bøker fylt av kunnskap forandrer mye, mens kvinner med slike bøker er istand til å forandre verden! Stå på videre ;)

Anonymous said...

I want not approve on it. I regard as polite post. Especially the designation attracted me to study the unscathed story.

Anonymous said...

Genial post and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.