Friday, July 13, 2007

9. Flytur

I dag er som alle andre dager, en svært viktig dag i mitt liv.
Jeg måtte til hovedstaden i et viktig møte. Dermed er det viktig å kle seg riktig. Folk må kunne se at jeg er politiker.
Med rett rygg og hevet hode klikker jeg gjennom flyplassen. Jeg smiler til de jeg møter. Som politiker er det viktig å komme i kontakt med folket. Derfor flyr jeg også på økonomi klasse.

Men plassen jeg har fått kan umulig stemme. bakerst i flyet, mellom to middelaldrende menn som stinker røyk Jeg har lyst til å klage. Meg, fremtidens politiker får ikke plass ved vinduet ved en ung kjekk mann? Jeg er skuffet, men presser meg til slutt mellom dem.

Ah, jeg blir stadig en mer moden politiker. bare i dag har jeg funnet ut at jeg skal kjempe for miljøvennelige take-away kaffekopper og større flyseter.

Det er det som er bra med å være politiker.
Jeg kan kjempe for viktige saker og faktisk få det gjennom.

Nå skal jeg på møte.
Jeg skal treffe en venninne og vi skal drikke kaffe.
I Oslo.

1 comment:

Anonymous said...

Jet-livet kler en ung, politisk frøken som Dem selv. Håper De bestilte en koffeinfri kaffe da, kjære Dem. De vil vel spare atmosfæren for karbondioksidiske utslipp?

Mvh
politikerkollega fra Østkysten